Reklama w Internecie - przegląd dostępnych możliwości

Redaktor Podzielnik.pl 

Postanowiłeś rozpocząć działalność, właśnie zakończyłeś prace nad swoją stroną firmową, masz sklep internetowy, a może prowadzisz warsztat samochodowy, gabinet lekarski lub inny biznes? Samo uruchomienie strony/sklepu w internecie lub wywieszene szyldu na drzwiach nie wystarczy, żeby zdobyć klientów...
Zastanawiasz się co zrobić, żeby klienci się pojawili?

Reklama w Internecie - przegląd dostępnych możliwości

Rozwiązanie pierwsze

Polecam proste rozwiązanie - skorzystaj z usług dobrej agencji marketingowej. Specjaliści od reklamy zajmą się wszystkim a Ty będziesz musiał jedynie zapłacić za ich fakturę... i czekać aż pojawią się efekty. Tutaj właściwie można zakończyć.

Zrób to sam

Ale może nie masz odpowiednio wysokiego budżetu, przez głowę przewija Ci się czasem wątpliwość czy Twoje przedwsięwzięcie/startup wypali.. Nie chciałbyś na tym etapie przeinwestować swoich pieniędzy i starasz się jak najwięcej robić sam? Przynajmniej na początku...
Dlaczego nie? Marketing w podstawowej formie nie jest trudny, nie wymaga magicznej wiedzy, kontaktów w branży mediowej ani milionowego budżetu. Przekonajmy się co można zrobić samemu, ile to kosztuje i na jakie efekty można liczyć.

 

Google Moja Firma

Wizytówka firmowa w wynikach wyszukiwania i mapach

Google oferuje wyświetlanie wizytówki firmowej na swoich stronach: w wynikach wyszukiwania oraz mapach. W ramach wizytówki opublikujesz nazwę firmy, dni i godziny otwarcia, adres, lokalizację na mapie, adres www i telefon. Usługa zawiera także możliwość komentowania oraz oceny.
Google Moja Firma jest wartą uwagi formą reklamową dzięki, której można uzyskać lepszą widoczność w internecie oraz wiarygodność.
W ramach usługi możesz stworzyć także mini witrynę internetową, która będzie zawierać Twoje informacje wizytówkowe oraz opis tekstowy i zdjęcia.
Usługa działa bezpłatnie.

 
Google Adwords

Sponsorowane wyniki wyszukiwania w Google

Google udostępnia usługę reklamy w wynikach wyszukiwania pod nazwą Adwords.
Formaty reklam mogą być tekstowe lub graficzne. Tekstowa składa się z tytułu, krótkiego opisu i nazwy strony internetowej. Opcjonalnie reklamę można uzupełnić też numerem telefonu.
Taki sponsorowany link będze pojawiał się w wynikach wyszukiwana, youtube oraz innych stronach na których Google wyświetla swoje wyniki.
Płatność naliczana jest tylko za kliknięcia, co oznacza żę samo wyświetlanie reklamy na stronie nie obciąża Twojego budżetu.
Płacisz tylko wtedy, kiedy reklama jest skuteczna. Google samo decyduje kiedy (np. dla jakich słów kluczowych), komu i gdzie reklama ma być wyświetlana aby była odpowiednio dopasowana do potrzeb odbiorcy a przez to maksymalnie skuteczna.

Wysokość opłaty zależy od Ciebie - sam decydujesz ile chcesz zapłacić za kliknięcie. Model deklarowanych opłat działa podobnie do licytacji - im reklama wyceniona jest wyżej tym wyżej pojawia się na liście promowanych linków.

Wyniki wyszukiwania

Kiedy zapłacisz za sponsorowane wyniki wyszukiwania odpowiednio wysoką kwotę, Twój link pojawi się na pierwszej stronie z wynikami. Ale o ile korzystniej byłoby, gdyby twój link pojawiał się tam w sposób naturalny, wysoko wypozycjonowany przez sam algorytm wyszukiwania..Dzięki temu osiągnęlibyśmy odpowiednią widoczność przy poszukiwaniu wyników dla określonych słów kluczowych i w dodatku nie musielibyśmy za to płacić.

Zobacz zatem zrobić, aby osiągnąć dobrą pozycję na liście wyszukiwania? Przeczytasz o tym tutaj.

Google Merchant

Google Merchant

Jeśli jesteś zainteresowany promocją sklepu internetowego i sprzedawanych tam produktów, Google Merchant powinien skupić Twoją bliższą uwagę.
Zasada działania jest analogiczna do Google Adsense ale z Merchant możesz uzupełnić swój wpis zdjęciem produktu i jego ceną oraz podstawowymi informacjami o Twoim sklepie.
Taki sponsorowany wpis produktowy będze pojawiał się w wynikach wyszukiwana oraz innych stronach powiązanych np. Youtube.
Zasady płatności analogiczne jak w przypadku Adsense - sam wyceniasz wartość kliknięcia a o pozycji reklamy decyduje mechanizm licytacji.

Redaktor Podzielnik.pl
autor

Redaktor Podzielnik.pl

...

Publikacja promocyjnych artykułów i zdjęć w Internecie dla freelancerów, startupów, pozycjonerów www i agencji public relations. Darmowe narzędzie do content marketingu!