Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach - kryteria sukcesu

Redaktor Podzielnik.pl 

Na pewno zaraz po tym jak uruchomiłeś swoją stronę internetową, przekonałeś się że samo uruchomienie strony nie wystarczy, żeby Google (i inne wyszukiwarki) wyświetlały Twoją stronę w wynikach wyszukiwania. No może nawet po jakimś czasie odnalazłeś się gdzieś na 10-tej, 11-tej lub nawet dalszej stronie z wynikami ale tak daleka pozycja raczej nie przyniosła Ci odwiedzin na stronie.

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach - kryteria sukcesu

Jeśli nie ma Cię w Internecie to nie ma Cię w ogóle!

A dla zachodniego świata (i dużej części wschodniego także) Internet zaczyna się od Google.com. Jeszcze kilka lat temu to hasło wydawało się przesadzone, dzisiaj nie da się z nim nie zgodzić.
Na pewno zaraz po tym jak uruchomiłeś swoją stronę internetową, przekonałeś się że samo uruchomienie strony nie wystarczy, żeby Google (i inne wyszukiwarki) wyświetlały Twoją stronę w wynikach wyszukiwania. No może nawet po jakimś czasie odnalazłeś się gdzieś na 10-tej, 11-tej lub nawet dalszej stronie z wynikami ale tak daleka pozycja raczej nie przyniosła Ci odwiedzin na stronie.

Co wpływa na to, że jedne strony mieszczą się w na pierwszej stronie z wynikami a inne spadają nisko i nie pozwalają się odnaleźć w natłoku innych?
Google, a właściwie Google-Boty odwiedzają strony internetowe i analizują je po to, żeby w wyniku analizy określić wartość strony.
Chodzi tutaj o wartość użyteczną strony dla google'ujących ludzi z uwzględnieniem zbieżności jej treści ze słowami lub z frazami użytymi w wyszukiwarce jako zapytanie. Im wartość strony większa, im zbieżność ze słowami kluczowymi jest większa, tym większa jest szansa na pojawienie się strony ponad innymi.

Uważa się, że Google analizuje ponad 200 kryteriów do szacowania użyteczności strony oraz jej wiarygodności.
Ilość (często także nieścisłość i zawiłość) tych kryteriów może odstraszać ale na początek wystarczy skupić się na dziesięciu najważniejszych:

  • unikalność treści
  • wartość tematyczna treści
  • ilość odwołań/linków do strony z innych serwisów
  • wiarygodność serwisów, które zawierają odwołania do Twojej strony
  • szybkość ładowania strony
  • bezpieczeństwo - użycie https i transmisji szyfrowanej
  • wiek strony - od jak dawna strona jest aktywna
  • rodzaj domeny internetowej (pl, com, net, org itd)
  • poprawność kodu html strony
  • semantyczność znaczników html - używanie właściwych struktur html do opisu właściwych treści (tytuły, nagłówki, paragrafy, listy, tabele itd)

Dodatkowo warto zadbać o to, aby

  • serwis nie zawierał martwych linków (404),
  • serwis był dostępny bez przerwy - brak niemożnośći nawiązania połączenia z serwerem
  • brak pustych stron itd
Redaktor Podzielnik.pl
autor

Redaktor Podzielnik.pl

...

Publikacja promocyjnych artykułów i zdjęć w Internecie dla freelancerów, startupów, pozycjonerów www i agencji public relations. Darmowe narzędzie do content marketingu!